Ladda ned och installera eller ominstallera Microsoft 365 eller Office 2019 på en PC eller Mac - Office-support


Logga in och installera Office

Gå till www.office.com och välj Logga in om du inte redan är inloggad.


Logga in med det konto som du kopplade till den här versionen av Office. Det kan vara ett Microsoft-konto, ett arbets- eller skolkonto. Efter att ha loggat in, följ de steg som matchar den typen av konto du har loggat in med.


Du har loggat in med ett Microsoft-konto
  • Välj Installera Office på startsidan för Office för att starta nedladdningen.
Du har loggat in med ett konto för arbetet eller skolan
  • På startsidan i Microsoft 365 väljer du Installera Office
  • Välj Office 365-appar för att starta nedladdningen
Installera Office
När nedladdningen är klar, öppna Finder och gå till Hämtade filer och dubbelklicka på Microsoft Office installer.pkg (namnet kan variera något).
På den första installationsskärmen väljer du Fortsätt för att starta installationen.

  • Läs licensavtalet och klicka sedan på Fortsätt.
  • Acceptera licensavtalet genom att välja Godkänn.
  • Välj hur du vill installera Office och klicka på Fortsätt.
  • Granska diskutrymmeskraven eller ändra installationsplats och klicka sedan på Installera.

Ange ditt lösenord för Mac-inloggning, om du uppmanas till det, och klicka sedan på Installera programvara

(Det är lösenordet du använder när du loggar in på din Mac-dator.)
Programvaran börjar installeras. 
Klicka på Stäng när installationen är klar.
Starta en Office för Mac-app och inled aktiveringsprocessen
Klicka på ikonen för startfönstret i dockan så visas alla dina appar.

Klicka på Microsoft Word -ikonen i startfönstret.
Fönstret Nyheter öppnas automatiskt när du startar Word. Klicka på 
Kom igång för att starta aktiveringen.