Ladda ned och installera eller ominstallera Microsoft 365 eller Office 2019 på en PC eller Mac - Office-support


Logga in för att ladda ned och installera Office

Gå till www.office.com och välj Logga in om du inte redan är inloggad.


Logga in med det konto som du kopplade till den här versionen av Office. Det kan vara ett Microsoft-konto, ett arbets- eller skolkonto. Efter att ha loggat in, följ de steg som matchar den typen av konto du har loggat in med.


Du har loggat in med ett Microsoft-konto
  • Välj Installera Office > Installera på startsidan för Office.
  • Välj Installera (eller beroende på vilken version du har, 
    Installera Office>).
Du har loggat in med ett konto för arbetet eller skolan
  • På startsidan väljer du Installera Office
  • Välj Office 365-appar för att starta installationen.
Installera Office

Beroende på vilken webbläsare du använder klickar du på 
Kör (i Microsoft Edge eller Internet Explorer), 
Installera (i Chrome) eller 

Spara fil (i Firefox).


  • Om du ser User Account Control frågan Tillåter du att den här appen att göra ändringar på din enhet? Klicka på Ja.
  • Installationen startas.
Installationen är klar när du ser meddelandet, 
"Allt är klart! Office har installerats nu!" och en animering spelas upp som visar var du hittar Office-programmen på din dator. Välj Stäng.